Mi a leggyakoribb oka egy akkumulátor meghibásodásának?

Mi a leggyakoribb oka egy akkumulátor meghibásodásának?

Előre is elnézést kérünk a Hölgyektől, amiért most egy olyan témába vágunk bele, ami elsősorban férfiaknak szól!

Biztosan Veled is előfordult már, hogy az autód akkumulátora viszonylag gyorsan tönkrement. Nézzük meg, hogy mi okozza az akkumulátoroknál ezt és melyik termékünket vetheted be a gyors leépülés ellen!

Az akkumulátor lemezeken lerakódó szulfát a fő bűnös. Ezt a folyamatot elszulfátosodásnak nevezik. A normális töltési – kisütési ciklus alatt a szulfátok a negatív és pozitív akkumulátor lemezek között ide-oda haladnak az elektrolit oldatban (az akkumulátor savban) és energiát adnak le és vesznek fel. Ahogy az ólom-szulfát lerakódás folyamatosan növekszik, az akku lemezeken a töltési – kisütési ciklusok alatt, előbb-utóbb bekövetkezik az, hogy a szulfátréteg annyira megvastagszik az akkumulátorban, hogy nem vesz fel több energiát és a lemezeken marad. Egy idő után ez a lerakódó szulfátréteg csökkenti az akku hatásfokát és végül az akku használhatatlanná válik. Habár az akkumulátorban még ilyenkor is elegendő aktív anyag volna ahhoz, hogy még évekig tovább működjön az akkumulátor, a legtöbb esetben ez nem lehetséges, mert a szulfátréteg megakadályozza a folyamatot.

Az elektronikus szulfátoldó lehet a megoldás, mely felhasználható személygépkocsik, haszongépjárművek és járműparkok, mezőgazdaság, motorcsónakok és hajók, buszok, mentők – tűzoltóság, ipari járművek, villástargoncák, katonai felhasználások, motorkerékpárok, rendőrség, vasút, lakókocsik, napelemes rendszerek akkumulátoraihoz.

Az akku aktivátor használata az alábbi előnyökkel jár:

  • Az akku nagyobb teljesítményre képes és az akkumulátor élettartama akár megháromszorozódhat.
  • Védi a környezetet azáltal, hogy csökkenti a korán elhasználódott akkumulátorok számát, amelyek veszélyes hulladéknak számítanak.
  • Növeli az akkumulátor mélykisütési kapacitását.
  • A régi vagy tönkrement akkumulátorokat működésre készteti-
  • Az aktivátort közvetlenül a gépkocsi akku sarkaira kell csatlakoztatni csavaros kötéssel és folyamatosan rajtahagyni. Amikor végül akkucserére kerül sor, a készülék áttehető az új akkura is.
  • Az aktivátor által kiadott impulzusokat az akkumulátor teljes mértékben elnyeli, azok nem jutnak vissza a jármű elektronikája felé, így nem károsítják azt.